Дигитализацията - стълба към успеха

Дигитализацията е инструментът, който може да изстреля малкия бизнес напред, дори по време на кризата от COVID-19

3CON - PR Agency








VISA Back to Business Study изследва поведението на малките предприятия във връзка с приспособяването им към настоящата нестабилна бизнес среда. Проучването установява, че повечето фирми се стремят да приемат онлайн разплащания и да оперират в онлайн средата. 

Потребителите все повече пазаруват онлайн, а малките фирми казват, че трябва да приемат нагласите на клиентите“, казва Кевин Фален, ръководител на глобалните бизнес решения на VISA. „Тези, които са възприели дигиталните услуги като възможност, ще оцелеят и ще процъфтяват.“

“Същевременно в България е изключително важно бизнесът да се дигитализира”, споделя финансовият консултант Павел Хрисков. Управляващият съдружник на Consendo България допълва: “Дори и в България се наблюдава повишение на безконтактните разплащания и все по-силно изразена дигитална култура на българските потребители. А дигитализацията е ключът към повишаване на конкурентоспособността в днешните плаващи бизнес условия”.

VISA изследва 4500 потребители и 2000 малки предприятия в осем държави - САЩ, Канада, Бразилия, Германия, Ирландия, Хонконг, Сингапур и САЩ - от 18 до 29 юни.

Кевин Фален споделя: “Ясното от данните е, че потребителите променят поведението си, за да възприемат методи за цифрово плащане, за да бъдат в безопасност от COVID-19. Фирмите, които адаптират как съответно приемат плащанията, ще имат възможност да изграждат по-силни взаимоотношения със своите клиенти.”

Ето някои от основните изводи за поведението на потребителите:

  • Близо половината потребители в световен мащаб (46%) казват, че използването на безконтактни методи за плащане е сред най-важните мерки за безопасност, които магазините трябва да следват.

  • Близо половината от глобалните потребители (48%) казват, че няма да пазаруват в магазин, който предлага само методи за плащане, които изискват контакт с касиер или споделено устройство.

  • 78% от потребителите са променили начина си на плащане, включително пазаруването онлайн, когато е възможно (49%), използвайки безконтактни плащания (48%) и неизползвайки пари в брой (46%).

  • 70% от потребителите са използвали нов метод за пазаруване или плащане за първи път. Между тях:

  • 26% са използвали крана, за да плащат покупки в магазина, пазаруват хранителни стоки или купуват битови предмети онлайн

  • 34% са опитвали обиране на ресторант

  • 25% са опитвали да купуват онлайн, след което са взели покупка в магазина.


Инструментите и възможностите за интегриране на дигитални плащания са там, за да преминат в тази онлайн среда, независимо дали става дума за реклама, изграждане на тяхното присъствие в социалните медии или как те плащат и получават заплащане“, казва Фален. „В много случаи имате еднолични търговци, които имат същите нужди и желания като малкия бизнес с 10 човека и малкия бизнес с 25 човека.“

С напредването си някои малки предприятия вече използват повече цифрови методи за правене на бизнес:

· 28% са опитали целенасочена реклама в социалните медии

· 27% са продали продукти или услуги онлайн

· 20% са приели безконтактни плащания

· 33% са казали, че са приели по-малко пари или са спрели да го приемат след COVID-19.



„Много от тях трябваше да пуснат своите менюта и всичко останало онлайн“, казва Фален. „Те трябваше да разработят нов начин чрез социални медии и други подобни, за да информират съществуващите си клиенти. Те също трябва да достигнат и да намерят други потребители. Тази миграция към реклама в социалните медии и изграждането на тяхното присъствие в социалните медии е от решаващо значение."

В крайна сметка, малките предприятия с „omni-канален“ подход, който свързва всичките им дигитални свойства, като например техните сайтове за социални медии и уебсайт, ще се окажат в най-силната позиция, казва Фален.

Екипът на Consendo се занимава и с дигитализация на своите клиенти. Но как да преминем “онлайн” ефективно? Този въпрос коментира Павел Хрисков: “За да бъде ефективна една система във фирма от която и да е сфера, е нужно на първо място експертите да влязат в материята на компанията, за да изберат най-добрите модули и системи според нуждите на клиента. А след това последващото обучение и поддръжка са факторите, които водят до дългосрочен успех”.

Научете повече за RICE софтуера ни тук.